درخواست سازمان ملل برای مقابله با نفوذی‌های مسلح در میان معترضان عراقی  
کد خبر: 3852893
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

درخواست سازمان ملل برای مقابله با نفوذی‌های مسلح در میان معترضان عراقی  

گروه بین‌الملل ـ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق خواستار مقابله با افراد مسلحی شد که در تظاهرات مسالمت‌آمیز این کشور نفوذ کرده و مردم را به قتل می‌رسانند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق، دیروز، 5 آبان‌ماه، در دیدار با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق، از حوادث به وجود آمده در شهرهای مختلف این کشور ابراز تأسف و این اقدامات خشونت‌‌آمیز را محکوم کرد.
 
پلاسخارت افزود: حمایت از جان افراد اولویت دارد، همچنین، مردم حق ابراز عقیده و بیان درخواست‌های قانونی خود از طریق تظاهرات مسالمت‌آمیز را دارند.
 
نماینده سازمان ملل در ادامه از اقدامات نیروهای امنیتی عراق و کمک آن‌ها به تیم‌های پزشکی برای درمان مجروحان تمجید کرد.
 
پلاسخارت همچنین از همه مردم عراق خواست تا در برابر افراد مسلحی که در میان تظاهرات‌کنندگان نفوذ کرده و به اقدامات تخریبی و تجاوزگرانه دست می‌زنند، ایستادگی کنند.
 
وی بر اهمیت امنیت و آرامش و جلوگیری از تخریب و اقداماتی که وحدت و آرامش کشور عراق را متزلزل می‌کند، تأکید و اعلام کرد: سازمان ملل متحد آمادگی دارد تا دولت عراق را برای پاسخگویی به خواسته‌های قانونی مردم، مبارزه با فساد و ایجاد فرصت‌های شغلی حمایت کند.
 
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، عادل عبدالمهدی، نیز در این دیدار تأکید کرد: در خصوص تحولات اخیر و اقدامات اصلاحی دولت در پاسخ به درخواست‌های تظاهرات‌کنندگان، بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.
 
در این بیانیه آمده است: عبدالمهدی تصمیمات اصلاحی فوری در این زمینه ارائه کرده و به نیروهای امنیتی نیز دستوراتی برای حمایت از حقوق شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز صادر کرده است.

انتهای پیام
captcha